16. helmikuuta 2013

Engagement party at Valentine's day

Ystävänpäivää tuli vietettyä perhetuttujemme tyttären kihlajaisissa torstai iltana. Hieman erilaisissa merkeissä tälläkertaa, sillä yleensä olemme lähteneet isolla kaveriporukalla syömään, mutta ihan mukavaa vaihtelua tämäkin. En oikeastaan tiedä, pitäisikö näitä kutsua kihlajaisiksi vai häiksi, sillä perinteisistä kurdilaisista kihlajaista hieman poikettiin näissä juhlissa. Tuleva morsian aikoo pitää tulevat häänsä Saksassa, jonne hän luultavasti aikoo muuttaa sulhasensa luokse, joten olettaisin, että nämä olivat pienimuotoiset häät täällä suomessa kaikille hänen läheisilleen ja ystävilleen. Oli kyllä aivan ihanaa, sillä paikalla oli onneksi kourallinen läheisiä lapsuudenystäviäni keiden kanssa olen edelleenkin erittäin läheinen. Jouduin perumaan mun illan menot, mitkä olin aikaisemmin suunnitellut kyseiselle illalle, mutta ei mua jälkeenpäin jäänyt se harmittamaan, sillä tuli vietettyä ihana ystävänpäivä perheeni ja mulle tärkeiden ihmisten kanssa. Timokin vietti railakkaita penkkareitaan ja jatkojaan sinä päivänä, joten emme olisi ehtineet muutenkaan viettää yhteistä aikaa ystävänpäivänä.  


mekko Zara (lontoosta) / kengät Bianco / kello Guess


Veljenikin halusi tulla mukaan näihin juhliin, mikä on erittäin harvinaista häneltä lähteä meidän mukaan minnekkään. Suuni oikein loksahti, kun veljeni laittoi viestiä mulle kysyessään mitä pukisi päälleen tuona iltana? Hän ei ole ikinä jaksanut tai pikemminkin vaivautunut raahaamaan itseään mihinkään tilaisuuksiin meidän kanssamme. Pienestä saakka hän on jättänyt juhlat väliin ja jäänyt sen sijaan kotiin tai viettänyt aikaa ystäviensä kanssa, koska hänen mielestään juhlat ovat yksinkertaisesti niin tylsiä, eikä jaksa istua siellä turhaan. Oltiin äitini kanssa kyllä hurjan ylpeitä Nimasta, huomaa, että meidän pikkupoika on kasvanut aivan älyttömästi. Saatiin kerrankin yhteiskuvia musta, äidistä ja veikasta, jossa ollaan hieman laittautuneita, tarkoittaen sitä, että pääsen pian kehystämään tuoreita kuvia meistä! Nyt jos koskaan mun pienessä pääkopassani napsahti, että mun veljestä on tullossa mies! Tänäkin vuonna meidän herrasmies täyttää hurjat 18 vuotta, mitä mä en pysty vieläkään sisäistämään. :') 

Hän on parhaista parhain ystäväni.  


Mun rakkaimmat ystävät olivat myös siellä, jotka tekivät ystävänpäivästäni vieläkin paremman. 


Halusin välttämättä lisätä kuvaa vielä tästä kakkutanssista, joka yleensä tanssitaan perinteisissä häissä. Kaava menee siis siten, että tämä kakkutanssija tanssii kakkuveitsen kanssa tietyn ajan (riippuu tanssijasta) ja yleensä sulhanen joutuu lahjomaan tätä tanssijaa rahalla, jotta saisi veitsen itselleen, morsiankin voi tähän osallistua. Tanssija luovuttaa kakkuveitsen silloin, kun hänelle on lahjottu mielestään ansaitun määrän rahaa. Olen pienestä asti aina häissä ollessamme odottanut innolla tätä kohokohtaa ja haaveillut pääseväni itsekkin tanssimaan tätä kuuluisaa kakkutanssia jonkun läheiseni häihin. Joten rakkaat ystäväni siellä ohoi, naimisiin siitä, jotta unelmani pääisisi joskus toteutumaan!


Lopuksi vielä aivan ihanan myöhäistä ystävänpäivää mun parhaimmille lukijoilleni, olette ihania!
Mulla oli aivan upea ystävänpäivä, toivottavasti teilläkin oli! Puss! 


8 kommenttia:

  1. oottepas kaikki ollu niin kauniina! sinä varsinkin<3

    VastaaPoista
  2. Kauniita vieraita ja mielenkiintoiset juhlat!<3

    VastaaPoista
  3. Voi että näyttääpä kauniilta kaikki!<3 Harmi, kun morsiamesta ei ole kunnon selvää kuvaa, olisin todella halunnut nähdä itämaiset häämeikit ja muutenkin itse morsiamen kasvot :) Olisi aivan ihanaa, jos sulla on joku selvä kuva, jonka voisit meille esittää ;D <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin etsiä sulle tän viikonlopun aikana tuolta kansion syöväreistä kuvaa! Lupaan laittaa jos multa löytyy! ;)

      Poista

Muistathan jättää kommenttia, toiveita, ehdotuksia tai muuta ihanaa! ;)


Yhteydenotot: beyondwords@hotmail.fi