24. elokuuta 2012

Turkey, Bodrum

Ansaittu loma lomailtu ja kaivataan Bodrumia kovasti! Kuvia kertyi reissulta päälle tuhat ja tekisi mieli ladata kaikki kuvat tänne ja let the pictures speak, mutta taidat säästää teidät ja laittaa tänne ''jotain'' kuvia.

Lomakohteenamme oli Bodrum, Gumbet emmekä kadu valintaamme hetkeäkään. Upea kaupunki, ihana maa. Täydellinen. Aijon varmasti käydä Turkissa uudestaan, ehkäpä ensikerralla visitoidaan synnyinkaupungissani Ankarassa;) We'll see.
Lemmenlomamme onnistui täydellisesti ja rinkassa on taas miljooneittain muistoja ja uusia ihania kokemuksia!

Hauskin stoori mikä tapahtui ennen tätä reissua, oli se, että sain tietää viikko ennen matkaamme, että lapsuudenystäväni Mandana ja hänen perheesä plus ruotsissa asuvat sukulaisensa lähtevät Bodrumiin samana ajankohtana. Meillä oli samat lennot, meno- sekä paluumatka. Mikä yhteensattuma! Kiljuttiin ja naurettiin asialle varmaan puolituntia putkeen! :D Vietimme aikaa heidän kanssaan, kävimme heidän hotellilla muutamaan otteeseen ja me nuoremmat ehdittiin käydä bailaamassakin huikeassa Posh-nimisessä ulkoilma baarissa. Ehkä turhan rajusti, mutta it was worth it.

En tiedä mistä lähtisin tätä reissua purkaamaan, joten anteeksi jos alan sössötämään yhtä sun toista. Varmaan heti ensimmäinen tulee mieleen tältä reissulta se, että nähtiin Timon kanssa kummatkin ensimmäistä kertaa tähdenlento! Meinasin alkaa oikeasti kiljumaan! Onneksi en kuitenkaan, sillä olisin varmasti herättänyt koko hotelliväen. Olimme kävelemässä hotellihuoneellemme päin iltahämärässä ja fiuuuuh! Siinä se oli. Kesti vain sekunnin. Täydellisen sekunnin. Toivottiin kummatkin omat toiveemme ja fiilisteltiin sen jälkeen tapahtunutta. Apua! Ihanaaaaaa! Olen aina halunnut nähdä tähdenlennon ja nyt se toteutui. En vieläkään voi uskoa, että todellakin näin sen. Ohhh...

Rakastuin Bodrumiin, aivan ihana kaupunki. Käytiin myös Kreikan Kossin saarella, josta teen oman postauksen selkeyden vuoksi. Lomakohteenamme oli Gumbet, mikä on loistava kohde esimerkiksi kreisibailaajille. Meillekkin se sopi oikein hyvin! Bodrumin keskustaan oli vain neljän kilometrin matka, jonne pääsi helposti paikallisella Dolmus bussilla, joka maksoi 1,50€ per suunta. Emme käyttäneet taxia, kun vain kerran. Bussilla pääsimme paljon helpommin paikasta toiseen ja todella halvalla. Shoppailumahdollisuuksia Bodrum tarjosi riittävästi. Satamassa sijaitsee Marina shopsit, jossa oli enimmäkseen merkkiliikkeitä ja lähellä Bodrumin keskustaa sijaitsee suuri Osasis kauppakeskus. Näissä me tehtiin aivan huippu löytöjä. Käytiin kummassakin muutamaankin otteeseen, jotta varmasti saatiin kaikki haluamamme ostokset tehtyä. Ruoka oli erinomaista, eniten jään kaipaamaan perinteistä turkkilaista kebabia, Döneriä sekä kaikkia muita turkkilaisia herkkuja mitä siellä söimme. Huomasin itsekkin, että reissun aikana ei tullut paljon ruokakuvia otettua, mikä harmittaa mua nyt aivan suunnattomasti. No can do. Olin niin keskittynyt ottamaan kuvia kaikesta muusta ja kun nälkä iski niin kamera heitettiin sivuun. Pakko myöntää, että retkahdettiin syömään vähän mäkkiruokaa sekä burger kingiä.... Jäiks!
Aurinkoakin tuli otettua koko vuoden edestä, jonka johdosta tultiin aivan kahvipavun näköisinä takaisin, mikä oli tavoitteemmekin. Eleilimme sen ihanaisen viikon +35 asteen helteiden alla ja taivas oli jokapäivä pilvetön!

Nyt tukin suuni ja saatte nauttia kuvista.

Oasis Shopping Center

Our hotel, Club DeDeman

I think they used Google translator... :D

Peda Hotels

Maching swimsuits;)

Boat Trip

Kävimme ihanalla veneretkellä, jossa oli kuusi eri saaren etappia. Jokaisella pysähdyksellä saimme hypätä uimaan, snorklaamaan, ihan mitä tahansa. Aurinkorasvalle tuli todellakin käyttöä tällä veneretkellä, sillä olimme auringon alla KOKO PÄIVÄN.

Yhtenä pysähdyspaikkanamme oli Cleopatran piilopaikka, (kuumalähde) jossa hän piileskeli kolmisen vuotta Roomalta. Sanotaan, että salaisuus hänen kauneuteensa on luolassa olevan mudan ansiosta, josta hän teki kasvonaamion itselleen joka päivä tämän ajanjakson aikana. Saimme käydä luolassa ja kokeilla tätä mutanaamiota. Luola oli ahdas ja tunkkainen. Hengityskin vaikeutui syvemmälle mentäessä. Naamio hierottiin kasvoille pehmeällä mudalla, itse oppaamme teki sen meille, sillä hän osasi sen parhaiten. Naamiota piti jäähdytellä kasvoilla noin viitisen minuuttia, jolloin naamio alkoi pikkuhiljaa kovettua kasvoille. Kovettumisen myötä kasvojen liikuttaminen vaikeutui, emme esim. pystyneet kunnolla liikuttamaan suutamme tai kulmakarvojamme. Naama suorastaan kovettui :D Tämän jälkeen se huuhdeltiin pois. Huomattiin toistemme kasvoilta huomattavat erot! Ihohuokkoset olivat historiaa ja naamamme tuntuivat ihan vauvan poskilta! Ei mitään turhaa soopaa tämä. Tälläset historialliset tarinat ovat aina olleet mun mielestä kiinnostavia. En mä turhaan sitä Historiaa kirjoittanut ylioppilaskirjoituksissa. ;)

Cuties!

Meillä oli kyllä maailman suloisin siivooja! Tutustuttiin häneen lomamme alussa ja meistä tuli oikein hyviä ystäviä. Hän asuu Istanbulissa, mutta sai tästä hotellista kesätyöpaikan. Aluksi hän luuli mua ja Timoa sisaruksiksi, which is kinda weird?!?!:''D Mutta selvensimme, että olemme ihan seurusteleva pari. Ensimmäisestä päivästä lähtien hän kutsui minua siskokseen ja Timoa veljekseen. Yli söpöä!!
Yleensä sängyt pedattiin ihan normaalisti, mutta yhtenä aamuna hän petasi sen älyttömän hienosti!
Hän sulki meidän silmämme ja sanoi I made a suprise, come and see it. Menimme katomaan mitä hän oli sinne taiteillut ja tadaaa! AIVAN IHANA! Kiittelimme ja ihailimme tätä, jonka jälkeen siivojamme sanoi:
'' Now you can make some babies ''

Hahahahahah!!!! Not for a long time, I hope.

Meidän upeat näkymät hotellilta

Kävimme aivan sattumalta kenkäliikkeessä, jonka omistaja ja hänen veljensä tekevät näitä upeita kenkiä työkseen. Ne ovat aitoa nahkaa ja 100% käsintehdyt. Aivan mieletöntä jälkeä! Ihastelimme kenkiä ja pian olimmekin yhdet onnelliset omistajat. Rupattelimme itse omistajan kanssa, joka kertoi meille yrityksen historiasta. Mieletön tarina siitä miten he valmistavat nämä kengät. Olemme kummatkin rakastuttu meidän uusiin popoihimme, jotka pääsevät vasta ensi vuonna taas kovaan käyttöön. ;)

Posh nightclub

Huikea ilta pakko sanoa. Mietin, tämän reissun jälkeen ettei mun tarvitse enään 20-vuotis synttäreitä pitää, kun tässä tultiin juhlittua ihan senkin edestä. Aloittelimme Mandanan hotellilla, sillä heidän hotelli tarjosi juomat joka ilta ilmaiseksi kello 23 asti. Leikimme siellä juomapeliä, missä joutui juomaan tappavan nopeasti. Baarissa meno oli aivan toista luokkaa. Mieletöntä! Lomalle hittibiisiksi nousi ykköseksi In my bedrum, joka soi kaikkialla. Ihan kaikkialla, joka päivä. :D

Ralvero, Dadz N Effect - In My Bedroom

Otin videoitakin illan aikana, joille olemme nauraneet jo toistamiseen. Yksi hauskimmista illoista, defenitely. Kaikkea en voi paljastaa, so what happens in Bodrum stays in Bodrum! ;)

Seuraavana iltana juhlimme Mandanan äidin viisikymppisiä, jossa meno oli onneksi hieman rauhallisempi;)

Kävimme myös Bodrumin suuressa vesipuistossa Aquaparkissa, mikä oli siis aivan valtaista. Vesiliukumäkiä oli älyttömästi ja melkein kaikki käytiin läpi, jopa ne hurjimmatkin. Saimme 50% alennusta, kun ostimme rannekkeet hotellimme kautta, jonkinlainen yhteistyökumppani tarjous. Mandana, Masa ja heidän serkkunsa tulivat myös meidän mukaamme, jossa vietimme yhdessä ihanan löhöily päivän.

My love

Starbucksia tulee eniten ikävä! Love it!

Viikon aikana tutustuimme entistäkin paremmin Timon kanssa toisiimme. Totuteltiin vähän samalla elään saman katon alla, eikä se hassumalta tuntunut. Tämä reissu teki tosi hyvää meille molemmille. Henkisesti sekä fyysisesti. We totally needed this;)  Reissun jälkeen oli hassua olla tuntikin erossa, olimme kuitenkin olleet tiivisti reissun aikana yhdessä ympäri vuorokauden. :D