19. elokuuta 2011

Just my luck


Jaa a, mistäs sitä lähtisi aloittamaan. No vaikka torstai aamusta. Eilen herättyäni setäni luota, kurkkuuni sattui aivan hirveän paljon, enimmäkseen oikeanpuolinmaiseen nieluun. Nieleminen tuntui kivuliaalta. En ollut varma olinko vilustunut vai mikä mulla oli? No en siitä sen kummemmin välittänyt ja lähdin töihin. Olin ennen yhdeksää siellä ja kerroin äitilleni voivani pahoin. Mua alkoi vatsaa vääntää ja kurkku kipu kasvoi, silmiä alkoi kirvellä ja painetta tuntui päässä. Menin apteekkiin kerroin vaivani ja se farmaseutti neuvoi mua ottamaan buranaa ja imeskelytabletteja, jotka desinfioi kurkun aluetta. Palasin takaisin Kahvilaan, nappasin buranan ja jatkoin töitä. Äiti kysäs multa, että kai mä olin syöny aamupalan. Vastasin, että en. Äiti ihan hermona: '' MITÄ IHMETTÄ MONA! ETKÖ SÄ TIEDÄ, ETTÄ TYHJÄÄN VATSAAN EI BURANAA LAITETA!? '' Mikä jästipää mäkin olen, tiedän, ei tarvitse kommentoida äskeiseen.

Join teetä ja söin leivästäni 1/4 sillä loput eivät menneet kurkusta alas ja olo senkun vain paheni. Mun ei tehnyt yhtään mieli syödä mitään. Alko oksettamaan ja juoksin heti alakerran pukuhuoneeseen. Ällöttävää, mutta aamupalan jonka söin ja join tuli saman tien ulos. Oloni parantui kertaheitolla. Hyvä niin, sillä en voinut lähteä kotiin ja jättää äitiä pulaan töihin. Hänen toinen työntekijänsä oli koulussa ja toinen sairaalassa, joten ei ollut muutakaan vaihtoehtoa. Jatkoin töitä hyvällä ololla neljään asti, kunnes yht'äkkiä mua alkoi paleltaan. Onneksi tää tapahtui töiden loppuessa, sillä äiti ois ollut niin pulassa. Laitoin äidin villapaidan päälle ja menin tiskikoneen viereen ja silti leuka vain vipatti vipattamistaan. Tiesin, että mulla nousee pian kuume. Onneksi oltiin juuri lopetettu työt, niin päästiin lähtemään suorinta tietä Mehiläisen päivystysasemalle. Siellä mun olo oli ihan sekava. Mua nukutti ja tunsin kun mun selässä ja mahassa kuumuus nousi nousemistaan. Pian mut pyydettiin sisään ja selitin koko tarinan hoitajalle. (joka oli aivan ihana, oikein mainitsemisen arvoinen ilmoitus tähän väliin, mutta oikeasti, niin rento ja auttavainen, en osaa selittää, menkääpä sen vastaanotolle niin tiedätte mistä puhun) Hoitaja kurkkasi kurkkuuni ja totesi, että angiina se taitaa olla. Mittasi kuumeeni ja hupsista keikkaa 39,6 astetta napsati mittariin. Kurkku ja korvatulehdusta vielä kaupan päälle. Tässä vaiheessa - Mona sulla ei hyvin mene - Hoitaja määräsi mulle antibiootti kuurin, joka tarkoittaa sitä, että morjesta teille kaikille Blockfestiläisille ja sanoi, että mun kannattaisi mennä ottamaan streptokokki näyte, jolla saataisiin tietää onko tää angiina positiivinen vai negatiivinen. No tämän jälkeen me suunnattiin kohti laboratorion vastaanottoa. Jonoa ei ollut sen kummosemmin, joten pääsin melko nopeasti sisään. Siellä hoitaja otti mun kurkusta näytteen. Siinä ei mennyt kuin pari kolme minuuttia ja hän sai selville, että näyte oli positiivinen. Olin niin helpottunut, sillä jos se olisi ollut negatiivinen, mulla olisi ollu vakavempi tauti tuolla kurkun pohjassa ja oltaisiin tarvittu vielä jokinlainen viljeny niminen koe. Lääkärijuttuja. Ihan unen pöpperössä lähdettiin saman tien alakerrassa olevaan apteekkiin ostamaan mulle niitä antibiootti lääkkeitä ja vielä maitohappobakteereja. Nukuin koko automatkan ja kotiin tultuani vedin saman tien lääkkeeni ja nukuin kymmeneen asti iltaan. Heräsin pesemään hampaat ja nukahdin taas. 


Aamulla oli paljon parempi olo. Ihan huomattavasti. Tänään olen viettänyt koko päiväni kotona tekemättä mitään järkevää. Koittanut parantua ja vähän yritin vihjailla, jos pääsisin Blockfestien jatkoille, mutta mamma ei lämmennyt. Mulla oli alunperin suunnitelmissa lähteä tänä viikonloppuna sinne, mutta mun tuurilla ei nätävästi tänään aikanaan. Toivotaan jos huomenna pääsisi vähän ihmisten ilmoille, sillä mä en ole niitä sohvaperunoita. Äiti ja Isi kovasti tykkää syyttää Rihannan keikkaa mun vilustumisesta, mutta en aijo hyväksyä syytettä. :D


Pysykää te terveinä!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muistathan jättää kommenttia, toiveita, ehdotuksia tai muuta ihanaa! ;)


Yhteydenotot: beyondwords@hotmail.fi