18. kesäkuuta 2011

Kirjanpitäjä ja 60v

Lauantaina oli äitini kirjanpitäjän 60-vuotis syntymäpäivä juhlat. Kirjanpitäjämme, Jorma oli jo pari kuukautta sitten pyytänyt mua sinne kaatajaksi ja auttamaan järjestelyissä. Lupauduin tehtävään. Jouduin lähtemään varhain, sillä mun piti olla kello 12 paikan päällä. Juhlat järjestettiin Jormalla kotona. Heillä oli aivan mahtava asunto vaimonsa kanssa. Kertakaikkiaan upea. Omakotitalo ylöjärvellä.

Mut pistettiin heti hommiin. Mun hommana oli täyttää lasit kuoharilla ja tarjota niitä vieraille. Sain olla aika varoivainen tarjottimen kanssa. Pelkäsin koko ajan kompastuvani mekkooni tai jonkun tönäisevän mua. (alhaalla asu-kuva) Onneksi ei kuitenkaan tapahtunut mitään sellaista.





Paikalla oli myös tämä pienimuotoinen orkesteri. Itse en kuuntele tälläistä musiikkia, mutta se sopi todella hyvin näihin juhliin. Viulusta tulikin mieleen. Joskus kouluikäisenä haaiveilin viulun soitosta, mutta haaveeni romahtuivat siihen kun sain kuulla, että sen harrastaminen olisi pitänyt aloittaa jo joskus siinä 4-5 ikäisenä? Näin minulle sanottiin.


Itse synttärisankari.


 Siellä missä ruoka, siellä myös minä.
Ruoka oli erittäin maittavaa, jälkiruuasta puhumattakaan!



Kuvassa Jorman koira, Alvar. Meinasi silmät tippua päästä, kun näin tämän söpöläisen!







Kauan mietin mitä laittaisin päälleni. Aluksi mietin, että pitäisikö laittaa jotain vähän hienompaa kuin normaali? Vaiko vielä hienompaa. No lopulta päädyin maksimekkoon, jonka ostin Gina Tricotista päivää ennen.
Voin sanoa että maksimekot rocks. Mulla on liikaa lempi vaatteita, mutta tää on nyt ehdottomasti lempparein!





Itse sain samanlaisen Jormalta, kun täytin 18. Mielestäni tosi huvittava. En ole vieläkään avannut sitä, enkä maistanut, mutta kuulemma hyvää on. 

Päivän päätteeksi sain huikeen rahapalkkion auttamisesta. 100 euroa. Ajatelkaa! Raha palkkiosta oli puhetta, muttä en ajatellut mitään suuria summia. Iloisin mielin ajoimme kohti kotia ja valmistauduin illan viettoon. 


2 kommenttia:

  1. Omg Mona! Grillasko ne ihmistä? : DDDD

    VastaaPoista
  2. Grillas niiden koiran:D no ei nyt sentää, toi on kokonainen possu tossa kuvassa! aivan valtava!

    VastaaPoista

Muistathan jättää kommenttia, toiveita, ehdotuksia tai muuta ihanaa! ;)


Yhteydenotot: beyondwords@hotmail.fi