2. huhtikuuta 2011

Rakkaudesta sushiin

Eilen pitkän seitsämän tunnin työpäivän jälkeen lähdin Winin ja Tiian kanssa syömään susheja Tampereella sijaitsevaan Maruseki-ravintolaan. Shushit kuuluvat ehdottomasti mun lempiruokiini. Osaan tehdä niitä myös itse - kiitos aasialaisten ystävieni. Ei se ole niin vaikeaa, miltä se näyttää, mutta harjoittamalla taitoja niistä saa oikeanlaisen ja makuisen. Itse en suinkaan ole sieltä taitavimmasta päästä, mutta harjoitushan tekee mestarin.



Makishushi/täyte: munakas-kurkku


Makisushi/täyte: paistettua lohta


Sashimi: Lohi

Wasabiin en koskenut, enkä tule koskemaankaan. En itse ole wasabista traumatisoitunut, mutta veljeni on ja pahasti. Teimme kerran kaverini kanssa susheja yhteisen ystävämme syntymäpäiville ja laitoimme yhden sushin sisälle wasabia. Jokainen sai yhden. Tämän leikin mukaan, se joka saa sushin, jossa on sitä wasabia saisi muka huonoa onnea. No voitte vaan arvata kuka sen sai ja mitä tapahtui. Veljeni juoksi kiljuen (kyllä, kiljuen!) vessaan, eikä palannut sieltä muutamaan varttiin. Raukka parkaa. Vahingon iloisena ihmisenä nauroin tietenkin maha kippurassa ja niin nauroi moni muukin. 





Hotcake: amerikkalaistyylinen pannukakku, hunajaa ja kermavaahtoa

Syötyömme masumme täyteen, tytöt lähtivät shoppailemaan ja itse lähdin kotiin valmistautumaan iltaa varten. Luvassa oli kaverini syntymäpäivä ja tuparit samaan aikaan. Tämä reissu oli sinänsä huono idea, sillä mun piti olla lauantaina kymmeneltä töissä. Neljän tunnin yöunien jälkeen heräsin reippaasti ennen yhdeksää ja olin ajoissa töissä. Silmäpusseista ei tietoakaan. Ihme kyllä olin aamulla yllättävän pirteä eikä mua unettanut ollenkaan. Ei kyllä yhtään mua?


Lähden tästä jatkamaan iltaa sinkkuelämää 6. totantokauden pariin.
Hyvää lauantai iltaa kaikille!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muistathan jättää kommenttia, toiveita, ehdotuksia tai muuta ihanaa! ;)


Yhteydenotot: beyondwords@hotmail.fi